Posiadamy jeszcze wolne aparaty z TeleOpieki.
TeleOpieka jest nową usługą, dającą możliwość całodobowego wezwania pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa (np. nagłe zasłabnięcie, upadek, włamanie, pożar). Uczestnicy nie ponoszą opłat za korzystanie z systemu. Warunkiem jest posiadanie stacjonarnego abonamentu telefonicznego albo aktywnego telefonu komórkowego (połączenia z COA są płatne jak impuls wg abonamentu). Numer telefonu nie może być zastrzeżony.
Osoby zainteresowane zainstalowaniem w ich domach telefonu z funkcją TeleOpieki mogą uzyskiwać informację kontaktując się z pracownikiem OPS w Wicku – p. Renatą Majchrzak pod numerami telefonów: 609-334-114; 059 861-11-19. Osoby korzystające dotychczas z pomocy OPS w Wicku powinny kontaktować się ze swoim pracownikiem socjalnym, asystentem rodziny lub opiekunką środowiskową.
Podstawowe znaczenie ma tzw. „przycisk życia”, którego wciśnięcie włącza alarm odbierany w Centrum Operacyjno - Alarmowym.
Centrum podejmuje stosowną interwencję - nawiązuje kontakt z osobą wzywającą pomocy, ustala przyczynę, powiadamia kolejno sąsiadów oraz bliskich wskazanych wcześniej przez osobę objętą systemem celem sprawdzenia sytuacji na miejscu i weryfikuje, czy wizyta kontrolna u podopiecznego została zrealizowana, a w przypadku braku kontaktu głosowego - wzywa odpowiednie służby: pogotowie ratunkowe, straż pożarną, policję. Warto podkreślić, że operator TeleOpieki dysponuje szczegółowymi danymi o osobie, która wzywa pomocy, np. kontakt do bliskich, dane o stanie zdrowia, przyjmowanych lekach i miejscu ich przechowywania, najkrótsza droga dojazdowa do miejsca zamieszkania itp.